جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تفاوت آیلتس و تافل

در آموزش زبان انگلیسی بسیاری در پی این مسئله هستند که بدانند تفاوت آیلتس و تافل در چیست. این دو آزمون از بزرگترین و معروف ترین آزمون های بین المللی برای تعیین سطح و دانش زبانی مردم دنیا هستند. در این مطلب به فرق آیلتس و تافل می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیلتس چیست؟

تفاوت آیلتس و تافل

آزمون آیلتس یا همان IELTS، آزمونی بین المللی است که در اکثر کشورها و دانشگاه های دنیا قابل استفاده است. این آزمون بزرگ و مهم، در بیشتر از 270 مرکز امتحانی در نزدیک به 110 کشور دنیا برگزار می شود. شما با گرفتن نمره بالا در این آزمون می توانید به راحتی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی اقدام بکنید.

این آزمون توسط شورای فرهنگی بریتانیا، دانشگاه کمبریج انگلیس، و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود. به لحاظ معنایی نیز آیلتس از چهار حرف IELTS تشکیل شده است که این عبارت کوتاه شده ی International English Testing System می باشد.

یکی از بروزترین متدها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی علی الخصوص لیسینینگ و ریدینگ، گوش دادن به پادکست و داستان های کوتاه انگلیسی می باشد. برای گوش دادن به بهترین پادکست های زبان انگلیسی که به صورت رایگان توسط لینگوجو تهیه و تولید شده است روی لینک ضربه بزنید.

آیلتس چه بخش هایی دارد؟(تفاوت آیلتس و تافل)

ابتدا باید بگوییم که نمره دهی آزمون آیلتس بین بازه 0 تا 9 است. این آزمون در چهار بخش مختلف، همه مهارت های اصلی زبان انگلیسی را بررسی و نمره دهی می کند. به ترتیب برگزاری، ابتدا Listening (مهارت شنیداری)، سپس Reading (مهارت خوانداری)، و بعد از آن مهارت نوشتاری (Writing) مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ارزیابی مهارت Speaking یا همان گفتاری نیز قبل یا بعد از آزمون صورت می گیرد.

اطلاعات کلی در مورد بخش های آیلتس(تفاوت آیلتس و تافل)

بخش Listening یا همان شنیداری

مدت برگزاری این آزمون نیم ساعت است. تعداد سوالات آن نیز 40 بوده که در چهار بخش از شما درخواست پاسخ خواهد شد. نکته دیگر اینکه قبل از شروع پخش، فرصت بررسی سوالات را خواهید داشت. در نهایت باید گفت که جواب سوالات این بخش از آزمون باید در دفترچه پاسخنامه درج گردد.

بخش Reading یا همان خوانداری

مدت برگزاری این قسمت از آزمون آیلتس 60 دقیقه برای پاسخ دهی به 40 سوال است که ارائه می شود. در این بخش از آزمون، شرکت کنندگان باید به سوالات مربوط به سه متن که در مجموع بین 2000 تا 2700 کلمه دارند، پس از مطالعه پاسخگو باشند.

بخش Writing یا همان نوشتاری

این بخش شامل دو بخش تسک یک و تسک دو است. که در هر بخش باید نسبت به موضوعاتی که به شما داده شده، یک متن کامل با رعایت علائم و گرامر زبان انگلیسی بنویسید. البته این نکته مهم است که تفاوت هایی بین رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک وجود دارد.

تعیین سطح رایگان آنلاین لینگوجو را تجربه کنید.

بخش Speaking یا همان گفتاری

این بخش شامل یک مصاحبه رو در رو با مصاحبه کننده رسمی آیلتس است. مدت این بخش بسیار کوتاه و در حد 11 الی 14 دقیقه است.

آزمون تافل چیست؟(تفاوت و فرق آیلتس و تافل)

تفاوت آیلتس و تافل

برای بررسی بهتر تفاوت آیلتس و تافل، باید به سراغ بررسی خود تافل هم برویم! آزمون تافل متشکل از چهار حرف TOEFL است که مخفف شده عبارت Test of English as a Foreign Language می باشد. این آزمون نیز از معتبرترین آزمون ها در سطح جهان است که در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود. در صورتی که در این آزمون نمره قابل قبولی کسب کنید، می توانید به راحتی برای مهاجرت یا تحصیل اقدام کنید.

نمره آزمون تافل در بیشتر از نه هزار دانشگاه در جهان معتبر است.

بخش های مختلف آزمون تافل

بخش Reading یا همان خوانداری

مدت زمان این بخش بین 60 تا 100 دقیقه است و 3 الی 5 متن باید خوانده شود. برای هر متن، باید 12 تا 14 سوال را پاسخ بدهید.

بخش Listening یا همان شنیداری(تفاوت آیلتس و تافل)

این بخش بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد و در این بخش شرکت کنندگان باید به 2-3 مکالمه گوش بدهند و برای هر مکالمه 5 سوال را پاسخ بدهند. سپس باید به 4-6 لکچر (Lecture) گوش داده و به شش سوال پاسخ بدهند.

بخش Speaking یا همان گفتاری

20 دقیقه به طول خواهد انجامید. در این بخش، شرکت کننده باید در باره یک موضوع که قبلا تجربه کرده است صحبت بکند. در یکی دیگر از بخش های این قسمت از آزمون تافل، شرکت کننده باید یک فایل صوتی یا متنی را بطور خلاصه برای ممتحن توضیح بدهد. و مکالمه ای با فرد مصاحبه کننده داشته باشید

بخش Writing یا همان نوشتاری

50 دقیقه طول خواهد کشید. در یکی از قسمت ها، شرکت کننده باید یک متن را طبق یک قایل صوتی یا متنی دیگر بنویسد. در قسمت دیگر نیز، شرکت کننده باید یک متن دیگری را طبق یک موضوع دیگر به رشته تحریر درآورد.

اصل مطلب، تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل

بسیاری به دنبال یافتن تفاوت های آزمون تافل و آیلتس هستند. در زیر به مواردی اشاره می کنیم که مهم ترین تفاوت ها را شامل می شوند.

فرق آیلتس و تافل:

  • در طول آزمون تافل، شرکت کنندگان باید به استفاده از زبان انگلیسی تنها با قواعد آمریکا و یا انگلیس هستند و هیچ گونه ترکیبی از این دو نباید استفاده شود. در آزمون آیلتس انعطاف بیشتری در این زمینه وجود دارد.
  • تافل اکثرا از سوال های چند گزینه ای تشکیل شده است؛ ولی آزمون آیلتس از سوالات با قابلیت پاسخگویی بیشتری را برای شرکت کنندگان فراهم می کند.
  • آزمون آیلتس کوتاه تر از آزمون تافل است.
  • در مورد بخش اسپیکینگ، آزمون تافل همان روز آزمون آن را برگزار می کند؛ اما در آزمون آیلتس این گونه نیست. یعنی شرکت کننده آزمون آیلتس چند روز قبل و یا بعد از خود آزمون، تست اسپیکینگ می دهد.
  • سوالات آزمون آیلتس بیشتر موضوعات عمومی دارند، ولی در آزمون تافل موضوعات غالبا آکادمیک هستند.
  • تافل معمولا برای افراد بالای 17 سال با مهارت قابل قبول در زبان انگلیسی مناسب است؛ آزمون آیلتس اما سختی تافل را ندارد.

بیشتر : نحوه نمره دهی ریدینگ آیلتس

سخن پایانی!

اگر به دنبال یک آزمون راحت و کوتاه هستید، آیلتس پیشنهاد لینگوجو است؛ ولی اگر بدنبال چالش هستید و می خواهید در سطح بالاتری از مهارت خودتان را ارزیابی کنید، تافل بهترین گزینه است.

آزمون تافل بیشتر روی انگلیسی آمریکایی تاکید دارد و اگر شما در این زمینه تسلط کافی را داشته باشید، می توانید تافل را امتحان کنید!

در کل باید گفت که هر دو این آزمون ها از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند و اینکه شما کدامیک را باید انجام بدهید کاملا بستگی به نیازها و مهارت های خودتان دارد. البته سلیقه و سبک هم در این قضیه بی تاثیر نیست!

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لینگوجو در هر زمان و هر مکان با شماست!

در این مقاله سعی کردیم به تفاوت و فرق آزمون های آیلتس و تافل بپردازیم. امیدواریم که لذت ببرید! خدانگهدار!

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

آنچه در این نوشته می خوانید

آخرین نوشته ها

سلام دنیا!
تست
بهترین روش های یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی - معرفی و توضیح
بهترین روش های یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل - معرفی و توضیح
بهترین روش ها برای یادگیری مکالمه انگلیسی + معرفی 3 راه مناسب
بهترین پکیج های آموزش زبان انگلیسی + معرفی و توضیح
پیشنهاد شگفت انگیز!

پیش فروش

در این دوره به آموزش کامل کتاب گرامر این یوز اینترمدیت و بررسی گرامرهای سطح متوسط انگلیسی پرداخته‌ایم.

5:30:28

450.000 تومان

پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب گرامر این یوز مقدماتی و بررسی و یادگیری ساختارهای دستوری پایه پرداخته‌ایم.

11:34:23

450.000 تومان

پیش فروش

در این دوره به آموزش تمامی درسهای کتاب فمیلی فرندز3 که مناسب کودکان و نوجوانان است پرداخته‌ایم.

5:30:28

380.000 تومان

پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب فمیلی فرندز 2 در سطح مبتدی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است پرداخته‌ایم.

11:34:23

400.000 تومان

پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب امریکن انگلیش فایل سوم که برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است پرداخته‌ایم.

17:04:53

400.000 تومان

پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب امریکن انگلیش فایل دوم برای زبان آموزانی که سطح مبتدی را گذراندن، پرداخته‌ایم.

11:34:23

400.000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *