جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مکالمه در بانک | چطور در بانک انگلیسی صحبت کنیم؟! | 16 اصطلاحی که باید بدانید!

همانطور که در خارج از کشور کارمان به تاکسی گرفتن و دستورالعمل های آشپزی می افتد، به بانک نیز می افتد! شما برای حل و فصل کردن کارهای بانکی تان، قطعا نیاز دارید تا با اصطلاحات بانکی در مکالمات روزمره انگلیسی و مکالمه و صحبت کردن انگلیسی در بانک آشنا بشوید. با ما همراه باشید تا همه آنها را به شما بگوییم!

واقعا نمیخوای یه تعیین سطح بکنی؟! بیا اینجا تا هوش مصنوعی بهت بگه کجای کاری! (تعیین سطح زبان انگلیسی)

بیایید از همینجا شروع کنیم!

مکالمه و صحبت کردن انگلیسی در بانک

در زیر به عبارت ها و اصطلاحات مکالمه انگلیسی در بانک اشاره خواهیم کرد که کار شما را در بانک سریعا راه می اندازند! پس سعی کنید تا با دقت هر چه تمام تر این عبارات مهم و پراستفاده را یاد بگیرید!

Account در مکالمه انگلیسی در بانک

برای آنکه بتوانید از خدمات بانک و بانکداری استفاده کنید، اولین مرحله ای که باید پشت سر بگذارید، افتتاح یک حساب بانکی است. این کلمه، معنای “حساب بانکی” می دهد و در مکالمه های انگلیسی در بانک بسیار استفاده می شود. خود این حساب، دو نوع مختلف دارد که در زیر آورده ایم:

  • Saving Account
    • حساب پس انداز
  • Checking Account
    • حساب جاری

Credit

از دیگر کلماتی که در زمینه اصطلاحات بانکی در انگلیسی از آن استفاده می شود، Credit یا همان “اعتبار” است. اعتبار در واقع همان پولی است که شما در حساب خود دارید و یا پولی که بانک به شما قرض می دهد.

اصطلاح دیگری نیز داریم که همان “Credit Card” می باشد؛ در واقع، با در دست داشتن این کارت، می توانید بیشتر از آنچه که در حساب بانکی خود دارید پول خرج کنید اما بعدا باید سود آن را به بانک واریز کنید.

Debit

پولی که از حساب بانکی شما برداشت می شود یا همان پولی که شما به بانک بدهکار هستید. Debit Card نیز مثل همین کارت های بانکی که داریم عمل می کند. بعنی به همان اندازه که در حساب خود موجودی داشته باشیم می توانیم از آن برای خرید کردن استفاده کنیم.

Loan در مکالمه انگلیسی در بانک

این کلمه که از پرپاربردترین کلمات در زمینه مکالمه انگلیسی در بانک محسوب می شود، معنی “قرض گرفتن” می دهد. کسانی که بازی فوتبال انجام می دهند یا گیم باز هستند شاید بیشتر با این کلمه آشنا باشند!

Loan همان پولی است که بانک به شما بعنوان قرض پرداخت می کند. همین یک کلمه، ما را به راحتی با چند کلمه دیگر آشنا می کند:

  • Lend
    • قرض دادن
  • Borrow
    • قرض گرفتن
  • Lender
    • قرض دهنده
  • Borrower
    • قرض گیرنده (وام گیرنده)

برای آنکه بتوانید از نحوه تلفظ این عباراتی که یاد می گیرید استفاده کنید، باید از پادکست های زبان انگلیسی استفاده کنید! هر جا که باشید و هر زمانی که باشد، پادکست همراه شماست!

Student Loan در مکالمه انگلیسی در بانک

دانشجوها آنقدر این عبارت را استفاده کرده اند که از ده کیلومتری هم آن را می شناسند! “وام دانشجویی”! این نوع وام برای حمایت مالی دانشجو توسط نهادهای مختلف پرداخت می شود تا شخص احساس کمبود مالی برای تحصیل در دانشگاه نکند.

Debt

“بدهی”؛ چیزی که همه ما داریم! این یک کلمه دیگری است که در مکالمه انگلیسی در بانک از آن توسط افراد استفاده می شود. همین، توضیح خاص دیگری ندارد!

Overdraw

هنگام “برداشت بیش از مقدار پول موجود در حساب بانکی”، چنین کاری را انجام داده ایم! بعد از این که این مقدار بیشتر پول را از حساب خود برداشتیم، باید ما به التفاوت آن را به بانک برگردانیم.

ATM در مکالمه انگلیسی در بانک

دیگر همگی با این اصطلاح مهم در مکالمه و صحبت کردن انگلیسی در بانک آشنا هستیم. ATM که حالت مخفف شده Automated Teller Machine می باشد، دستگاهی است که از طریق آن می توان بدون حضور در داخل بانک برخی از عملیات های بانکی را انجام داد. برای مثال، برداشتن وجه، انتقال وجه، تغییر رمز کارت اعتباری و غیره.

Statement

چیزی که وقتی می بینیم حسابمان پول زیادی ندارد، از بانک می گیریم تا ببینیم آن همه پول را کجا خرج کرده ایم؛ معرفی می کنیم: “صورتحساب بانکی”! یک فهرست از تمام تراکنش هایی را شامل می شود که شما با یک کارت بانکی انجام داده اید. ریز و درشت هر کاری که با آن پول زبان بسته کرده اید را می گذارند جلوی چشمتان!

PIN

Personal Identification Number که بطور مخفف PIN نوشته و گفته می شود، ترکیبی از اعداد است که بصورت محرمانه تنها به دارنده حساب تحویل می شود که می توان از آن برای وارد شدن و دسترسی به حساب استفاده کرد.

Safety Deposit Box در مکالمه انگلیسی در بانک

از دیگر اصطلاحاتی که در مواقع صحبت کردن انگلیسی در بانک از آن استفاده می کنیم، همین عبارت پرکاربرد است. “صندوق امانات”! صندوق امانات گاوصندوقی است که بانک برای نگه داری و مراقبت از دارایی های ارزشمند خود برای مردم اجاره می کند.

استفاده از زمان های انگلیسی در گرامر زبان هنگام مکالمه انگلیسی در بانک، بسیار مهم است! مراقب باشید گولتان نزنند!

Credit Limit

“سقف اعتبار”، حداکثر میزان پولی است که می توانید وام بردارید. همین امر نیز بستگی به وضعیت مالی شما خواهد داشت.

Electronic Banking

“بانکداری الکترونیک” سیستم هوشمندی است که به کاربران یا همان مشتریان اجازه می دهد تا بصورت آنلاین و با استفاده از شبکه اینترنت از خدمات بانکی از راه دور استفاده کنند. نام های دیگری نیز برای این بانکداری الکترونیک استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • E-Banking
  • Internet Banking
  • Online Banking

Mortgage در مکالمه انگلیسی در بانک

“وام مسکن” همان مقدار پولی است که بانک برای تسهیل در روند صاحب خانه شدن فرد به او پرداخت می کند. شخص با بانک قراردادی می بندد، و تا زمانی که پول وام را بطور کامل پرداخت نکرده است، مالک خانه، بانک است.

Appraisal

در اصطلاحاتی که در زمینه مکالمه انگلیسی در بانک داریم، این عبارت به معنای “ارزیابی ارزش یک ملک” می باشد که این کار معمولا توسط نماینده بانک و قبل از پرداخت وام مسکن انجام می شود.

Guarantor در مکالمه انگلیسی در بانک

کسی که همه وام گیرندگان در به در دنبال آن می گردند! “ضامن”! کسی که طبق یک قرارداد با بانک، متعهد می شود اگر شخص وام گیرنده نتواند بدهی خود را پرداخت کند، به جای او آن مبلغ را به بانک پرداخت کند.

دیگه حرف آخرمونه در مورد مکالمه انگلیسی در بانک!

مکالمه و صحبت کردن انگلیسی در بانک

اول و آخر، به اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لینگوجو می رسیم! با استفاده از لینگوجو شما از آموزش گرامر بگیر تا همه ابعاد زبان انگلیسی را قورت خواهید داد! بهترین و با کیفیت ترین منابع لینگوجو را ساخته اند تا شما از یادگیری انگلیسی لذت ببرید!

همین الان می توانید اپلیکیشن لینگوجو را از همین وبسایت بصورت کاملا رایگان دانلود و نصب کنید!

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید؛ خدانگهدارتان!

دسته بندی مقالات

دسته‌ها
پیشنهاد شگفت انگیز!
آموزش کتاب Intermediate Grammar in Use، آموزش کتاب گرامر این یوز سطح متوسط
پیش فروش

در این دوره به آموزش کامل کتاب گرامر این یوز اینترمدیت و بررسی گرامرهای سطح متوسط انگلیسی پرداخته‌ایم.

25:30:28
1.600.000 تومان
آموزش کامل گرامر این یوز سطح متوسط، آموزش کتاب Basic Grammar in Use
پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب گرامر این یوز مقدماتی و بررسی و یادگیری ساختارهای دستوری پایه پرداخته‌ایم.

16:34:23
860.000 تومان
پیش فروش

در این دوره به آموزش تمامی درسهای کتاب فمیلی فرندز3 که مناسب کودکان و نوجوانان است پرداخته‌ایم.

5:30:28
380.000 تومان
پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب فمیلی فرندز 2 در سطح مبتدی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است پرداخته‌ایم.

11:34:23
400.000 تومان
پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب امریکن انگلیش فایل سوم که برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است پرداخته‌ایم.

17:04:53
400.000 تومان
پیش فروش

در این دوره به آموزش کتاب امریکن انگلیش فایل دوم برای زبان آموزانی که سطح مبتدی را گذراندن، پرداخته‌ایم.

11:34:23
400.000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

گرامر
مکالمه
واژگان
ریدینگ
رایتینگ
کودکان
نوجوانان
بزرگسالان

گرامر
مکالمه
واژگان
ریدینگ
رایتینگ
کودکان
نوجوانان
بزرگسالان

گرامر آیلتس
ریدینگ آیلتس
رایتینگ آیلتس 

پایه هفتم
پایه هشتم
پایه نهم
پایه دهم
پایه یازدهم
پایه دوازدهم

پکیج های آموزشی
کلاس های آنلاین
اپلیکیشن لینگوجو